Tuntikuvaukset 28.8.2017 ->

Ryhmäliikunta 2krs

Circuit
Circuit on kiertoharjoittelutunti, jossa kuormitetaan sekä lihaksia, että sydän- ja verenkiertoelimistöä. Tunnilla käytetään monipuolisesti erilaisia välineitä (painoja, kuulaa yms.) sekä kehon omaa painoa. Tunti sopii kaiken tasoisille liikkujille!
Ohjaaja: Maiju

Bootcamp
Bootcamp- tunnilla vahvistetaan koko kehoa, lihaskuntoa, hengitys- ja verenkiertoelimistöä sekä mieltä! Tunti treenataan kovalla intensiteetillä ja Bootcamp onkin yksi kovimmista tunneista. Tunnilla käytetään monipuolisesti eri välineitä sekä omaa kehoa. Tule nauttimaan aimo annos epämukavuusaluetta!
Ohjaaja: Maiju/Veera

Cardio&Core
Sykkeennostoja ja keskivartaloa - vuorotellen ja erilaisia välineitä (käsipainoja, levytankoja, kuulaa) apuna käyttäen. Tunti sopii kaikille!
että sydän- ja verenkiertoelimistöä. Tunnilla käytetään monipuolisesti erilaisia välineitä (painoja, kuulaa yms) sekä kehon omaa painoa. Tunti sopii kaiken tasoisille liikkujille!
Ohjaaja: Maiju

Jooga
Astangajoogan alkeistunti. Tunnilla harjoitellaan hengitystä, aurinkotervehdyksiä ja seisomasarjaa. Astangajooga on dynaaminen ja fyysinen harjoitus, minkä avulla saat voimaa, notkeutta, liikkuvuutta, paremman ryhdin ja levollisen mielen. Tunti sopii kaikille.
Ohjaaja: Katja

Kahvakuula 45
Kahvakuulatreeni kehittää koordinaatiota, voimaa ja tasapainoa.Tunnilla treenataan toiminnallisin ottein koko kropan voimaa unohtamatta
sykkeen kohotuksia ja liikkuvuutta.
Ohjaaja: Sinttu

Kehonhuolto
Kehonhuollossa tehdään liikkuvuusharjoittelua, korjataan lihasepätasapainoa, parannetaan ryhtiä ja vähennetään kehon kiputiloja monipuolisilla venyttelyharjoitteilla. Tunnilla ei nosteta sykettä, sopii kaikille.
Ohjaaja: Katja

Keskivartalo 30
Keskitytään keskivartaloon ja tukilihaksiin. Vatsalihakset, syvät lihakset ja selkälihakset voimistuvat ja liikkuvuutesikin paranee. Voit itse säädellä treenin rankkuusastetta, joten se on hyvä harjoitus jokaiselle.
Ohjaaja: Nina

Niska-Hartia-Selkä 45
Niska- selkä- hartia- jumpassa keskitytään yläselkään, yläraajoihin sekä hieman keskivartalon harjoittamiseen ja vahvistamiseen.
 Tunti sisältää alkulämmittelyn, toiminnallisen liikkuvuusharjoituksen sekä lihaskunto-osuuden ja  päätetään lyhyeen loppuverryttelyyn ja venyttelyyn. Hikinen 45 minuuttinen sopii erinomaisesti istuma- ja päätetyötä tekeville.
Ohjaaja: Maiju/Veera

Pump
Tehokas lihaskuntoharjoitus levytangoilla ja käsipainoilla. Tunti ei sisällä liikkuvia askelsarjoja. Sopii kaikille.
Ohjaaja: Laura

Sisäpyöräily 45
Sisäpyöräily 45 on tehokas aerobinen treeni, jonka kulmakiviä ovat pyörän vastus, musiikin rytmi ja jalkojen sekä keskivartalon työ.
Laji sopii kaiken kuntoisille ja –kokoisille, sillä tunnin rasittavuutta voi helposti itse säädellä pyörän vastuksen avulla. Hien saa kuitenkin takuuvarmasti päälle, ilman nivelien kuormitusta.
Ohjaajat: Ma: Sinttu
               Ti: Veera/Maiju
                Pe: aamu/Nina,  ilta Maiju/Veera

Sisäpyöräily
Erittäin tehokas kestävyyskuntoa kasvattava tunti. Tunnin intesiteetti on raskas ja sisältää pidempiä työosuuksia. Työosuuksien jälkeen seuraa aina lyhyt palauttelujakso. Tunti sopii kaikille ja tarvittaessa tunnin alussa lyhyt laiteopastus.
Ohjaaja: Laura

Venyttely 45
Kireät ja jännittyneet lihakset jäykistävät kehoa, huonontavat ryhtiä ja voivat aiheuttaa kipuja. Venyttelytunnilla rentoutetaan , venytetään lihaksia sekä tehdään liikkuvuusharjoituksia. Tunti sopii kaikille.
Ohjaaja: Sirpa

YOGAFUNC
YOGAFUNC on konseptitunti, jonka on luonut ryhmäliikunnan ammattilainen ja astangajoogaopettaja Jocke Salokorpi.
YOGAFUNC on loistava yhdistelmä sopivan tiukkaa treeniä oman kehonpainon kanssa ja liikkuvuutta mukavasti yhdistäen. Tunti ohjataan musiikkiin. Liikkeet perustuvat astangajoogaan ja tunnilla on liikkeitä myös toiminnallisesta harjoittelusta. Ohjelma vaihtuu 3kk välein.
YOGAFUNCin säännöt: HAVE FUN, eli pidetään HAUSKAA! :)
Tunti soveltuu kaikille ja hyvin myös osaksi voimaharjoittelua!
YOGAFUNC-tunti lanseerattiin Tallinnassa keväällä 2011, josta se on pikkuhiljaa lähtenyt valloittamaan maailmaa. Hyppää sinäkin mukaan YOGAFUNCin matkaan!
Lue lisää: www.yogafunc.com
Ohjaaja: Nina

TAITO 1krs

Kahvakuula&Kehonpaino

Kunnosta riippumatta, perusliikkeitä kahvakuulan ja oman kehonpainon kanssa. Jokainen voi tehdä oman tasonsa mukaan ja hiki on taattu. Tule ja ihastu!
Ohjaaja: Sirpa

Beast Strong 1krs

Aamukierto
Monipuolinen kiertoharjoittelu omalla kehonpainolla sekä erilaisia välineitä käyttäen.
Lämmittely, liikkeiden läpikäynti, työosio ja loppuun lyhyet venyttelyt. Tällä tunnilla voi olla myös erikois liikkeitä!
Ohjaaja: Nina

Kehonpaino-WOD
Kehonpaino-WOD sopii kaiken tasoisille harjoittelijoille. Tunneilla otetaan haltuun kehonpainoharjoitteiden perustekniikoita. Kehonpaino-WODissa vahvistat mieltäsi, kehität voimatasojasi ja opit aktivoimaan keskivartaloasi sekä hallitsemaan omaa kehoasi kokonaisvaltaisemmin.
Ohjaaja: Mikko

Painonnosto
Tunnilla perehdytään painonnoston perusteisiin (tempaus, työntö) ja tehdään erilaisia tekniikkaharjoitteita sekä yksinkertaisia voimaharjoituksia (kyykyt, punnerrukset ja maastaveto). Painonnoston harjoittelu kehittää liikkuvuutta, nopeutta, kehonhallintaa sekä voiman eri osa-alueita. Tunti on tekniikkapainotteinen ja sopii erityisen hyvin aloittelijoille ja vain vähän painonnostoa harjoitelleelle. Painonnosto sopii myös erinomaisesti oheisharjoitteluksi tukemaan muita lajeja.
Ohjaaja: Antti

Sirkustunti
Sirkustunnilla tutustutaan monipuolisesti eri lajeihin aina akrobatiasta pyramideihin ja jongleeraukseen. Tuntien tavoitteena on parantaa kehonhallintaa ja ketteryyttä kannustavassa ja positiivisessa ympäristössä. Aiempaa sirkuskokemusta ei tarvita, avoin ja kokeilunhaluinen asenne on paras väline sirkustaitojen opetteluun.
Ohjaaja: Maiju H

Street Workout
Tee koko ympäröivästä maailmasta kuntosalisi ja heikkouksistasi vahvuudet! Street Workout -tunneilla tehdään omalla kehonpainolla suoritettavia lattiatasolla ja tangolla tehtäviä harjoitteita, jotka parantavat kehonhallintaa, kiristävät rasvaa ja kasvattavat voimaa sekä lihasmassaa. Tunnit koostuvat taitoharjoittelusta, jotka parantavat liikkuvuutta ja valmistavat vaativiin taitoihin, kuten käsilläseisontaan tai nojavaakaan. Taitoharjoitteluosion jälkeen kehitetään perusharjoitteita, kuten leuanvetoa, dippejä, kyykkyjä ja punnerruksia. Tunnit sopivat kaikille, sillä ne koostuvat erilaisista liikevariaatioista ja -kehittelyistä, joita kaikki pystyvät tekemään oman taitotasonsa mukaisesti. Street Workout -tunnille osallistuminen ei siis edellytä, että olet telinevoimistelun maailmanmestari - hyvä asenne ja vesipullo mukana riittävät mainiosti!
Ohjaaja: Mikko

Street Workout 2.0
Street Workout 2.0 on edistyneemmille harjoittelijoille, joille jo perusliikkeet, kuten leuanvedot ja dipit ovat pelkkää paperia ja mielenlujuus on timanttia kovempaa. Tunneilla harjoitellaan voimaa, räjähtävyyttä, liikkuvuutta, koordinaatiota, mielenlujuutta ja keskivartalon hallintaa. Tavoitteena on oppia myös vaativampia liikkeitä ja liikeyhdistelmiä, kuten ihmislippua, vaakavariaatioita, muscle upia, käsilläseisontaa ja pistoolikyykkyjä.
Ohjaaja: Mikko

Basic WOD
Basic WOD (Workout Of the Day) sopii vasta-alkajille ja niille, joilla on ollut pidempi tauko harjoittelusta. Treeniohjelmat ovat hieman helpompia kuin WODissa ja liikkeiden suoritustekniikoita harjoitellaan askel kerrallaan. Tunnit koostuvat ohjelmoinnista, jota esimerkiksi MMA-taistelijat, Navy sealsit ja voimistelijat käyttävät omissa harjoituksissaan. Basic WOD sopii silti kaikille: tehdyt harjoitteet ja niiden intensiteetti ovat skaalattavissa ja valmistavat pohjaa tulevalle harjoittelulle.
Ohjaaja: Ma: Veera To: Maiju

WOD
WOD (Workout Of the Day) on harjoittelua edistyneemmille treenaajille, jotka ovat jo omaksuneet perusliikkeiden suoritustekniikat. Myös omalla keholla tehtävät harjoitteet ovat hyvin hallinnassa ja aerobinen kunto kohdillaan. WOD-tunnin aikana keskitytään muutamaan voimaliikkeeseen sekä aerobista kuntoa kohottavaan harjoitteluun. Ohjelmointi on progressiivista ja lineaarista, mikä edesauttaa voimatasojen tasaista kasvua ja kehittymistä. WOD on fyysisesti ja henkisesti intensiivistä harjoittelua - ennen kaikkea tehokasta ja palkitsevaa.
Ohjaaja: Ti: Mikko   Ke: Aamu Maiju ja ilta Antti   La: Maiju    Su: Antti

WOD 2.0
WOD 2.0 on suunnattu sinulle, joka olet käynyt wodeissa yli vuoden ja liikkeet ja tekniikat ovat sinulle tuttuja. Harjoitukset ovat tunnilla raskaampia ja haastavimpia, kun perus WODissa.
Ohjaaja: Antti

SENIOREIDEN omat tunnit:

Kehonhuolto SENIORIT
maanantaisin klo 10.30-11.30
Kehonhuolto on nimensä mukaan kehoa huoltava tunti, joka sisältää venyttelyä, lihasten hierontaa  pallolla ja/tai rullaa apuna käyttäen, pehmeitä liikkeitä. Loppurentoutus.
Ohjaaja: Nina

Kiertoharjoittelu SENIORIT
Keskiviikkoisin klo 10.30-11.30
Yksinkertaisia liikkeitä kiertoharjoitteluna. Kehonpainoa ja välineitä käyttäen. Alkulämmittely ja loppuvenyttely.
Ohjaaja: Nina