Ryhmäliikunta, päivitetty 19.8.2019

SYKSYYN TULEE VIELÄ LISÄÄ TUNTEJA, LISÄÄMME NE TÄNNE HETI KUN SELVIÄVÄT! Toiveita voi aina antaa osoitteella Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen.

Aamu Jooga UUTUUS!
Aamu joogassa herätellään kehoa lempeillä aurinkotervehdyksillä, asanoihin siirrytään seisovan koiran kautta ja harjoitus päättyy loppurentoutukseen. Koko keho saa virkistävää liikettä ja päivä käynnistyy rennon energisellä otteella. Harjoitus soveltuu erinomaisesti kaiken tasoisille joogaajille Ohjaaja: Lauriina Nevala

Fascia Method  UUTUUS!
FasciaMethod on hyvinvointia koko keholle. Tunnilla tehdään aktiivisia venytyksiä faskialinjoja mukaillen, täsmävenytyksiä ja hierontaa faskiapallolla kehon kireimpiin alueisiin sekä harjoitetaan liikehallintaa. Harjoitteita tehdään eri tasoissa (seisoma-, istuma-, kylkimakuu-, polvitaso). Tunti ei sisällä putkirullausta ja päätämme tunnin loppurentoutukseen. Ohjaaja: Marjut Hannelius

Pallojumppa
Tunnilla pääset eroon jumeista, selkälle erittäin hyvä ja samalla vahvistat syviä tukilihaksiasi. Löydä liikkuvuutesi ja kehonhallintasi. Sopii kaikille. Ohjaaja: Laura Tevelin

Pilates & Huolto (ei jatku toistaiseksi 1.9->)
Pilates & huolto -tunnilla keskitytään perustason Pilates-liikkeisiin, joilla vahvistetaan keskivartaloa ja kehon tukilihaksia. Tunneilla tehdään myös hengitys- ja rentoutusharjoituksia ja huolletaan lihaksia rullien avulla. Ohjaaja: Tanja Näkki

Pilates UUTUUS!
Pilates on kehonhallintamenetelmä, joka vahvistaa keskivartalon syviä lihaksia. Säännöllisellä harjoittelulla parannat ryhtiä, tasapainoa ja nivelten liikkuvuutta. Pilates-tunti sopii kaikenikäisille naisille ja miehille liikuntataustasta riippumatta. Ota tunnille mukaan oma pilates/jumppamatto jos sellainen löytyy. Ohjaaja: Karoliina Hultin

Reisi-Vatsa-Pakara (RVP)
Reisi-, vatsa- ja pakaralihaksiin keskittyvä tunti. Tunnilla liikkeet
tehdään pääasiassa oman kehon painolla. Tehokas tunti "kriittisille alueille" ilman poppaskonsteja. Tunti sopii kaikille!
Ohjaaja: Laura Tevelin

Rento Spin45 (aamutunti)
Rento Spin45 (sisäpyöräily / spinning) tunnilla poljetaan musiikin tahdissa ja ohjaajan opastuksella, eri vastuksia ja nopeuksia hyväksi käyttäen. Tunnin aikana tutustutaan pyöräilytekniikkaan, pyörän säätöihin ja ajoasentoon. Tunti sopii kaikille. Ohjaaja: Nina Möller

Spin45
Spin45 (sisäpyöräily / spinning) on tehokas aerobinen treeni, jonka kulmakiviä ovat pyörän vastus, musiikin rytmi ja jalkojen sekä keskivartalon työ. Laji sopii kaiken kuntoisille ja –kokoisille, sillä tunnin rasittavuutta voi helposti itse säädellä pyörän vastuksen avulla. Hien saa kuitenkin takuuvarmasti päälle, ilman nivelien kuormitusta. Ohjaajat: Maiju Sulin ja Sini-Tuulia Aavio             

Spin55
Spin55 (sisäpyöräily / spinning) on erittäin tehokas intervalli tunti, tunnin intesiteetti on raskas ja sisältää pidempiä työosuuksia. Työosuuksien jälkeen seuraa aina lyhyt palauttelujakso. Tunti sopii kaikille ja tarvittaessa tunnin alussa lyhyt laiteopastus. Ohjaaja: Laura Tevelin

Yin Jooga UUTUUS!
Yin joogassa antaudumme maan vetovoimalle, keskitymme hengitykseen, sekä jooga asanoiden kautta pyrimme vaikuttamaan syvälle kehoon, sidekudoksiin saakka. Harjoitus soveltuu erinomaisesti vastapainoksi kaikelle muulle: kovalle treenille tai stressaavaan elämäntilanteeseen. Tule hakemaan rauhaa ja hyvää oloa yin joogasta Ohjaaja: Lauriina Nevala

Ylävartalo Pump30 UUTUUS!
Tehokas ylävartalotreeni "pump style". Sopii erinomaisesti yhdistää ennen alavartalo treeniä tai aivan omana treeni kertana. 30min aikana ylävartalolle monipuolinen harjoittelu! Ohjaaja: Laura Tevelin

YOGAFUNC (ei jatku toistaiseksi 1.9->)
Have fun. Get fit. Never quit!

YOGAFUNC on hauska ja tehokas Ashtanga Vinyasa Yogaan (asana, hengitys, vinyasa) perustuva fitnesstunti joka tehdään musiikkiin. Konseptin on luonut Funcy Familyn perustaja Jocke Salokorpi. YOGAFUNC tunnilla käytetään myös funktionaalisen treenin liikkeitä, varsinkin keskivartalon ja ylävartalon voimaosioissa. Tämä ei ole perinteinen joogatunti emmekä YOGAFUNCissa perehdy joogan filosofiaan. Jooga-asanoiden ja liikkumisen lisäksi yksi tärkeimmistä elementeistä on ilo. Tule ja koe uudenlainen treenielämys! Ohjaajat: Carina Moisio ja Lisa Markussen

Beast Strong 1krs

Beast Bodyweight30 ja 60 UUSI OHJELMOINTI!
Bodyweight-tunneilla tehdään omalla kehonpainolla harjoitteita, jotka parantavat kehonhallintaa, kiristävät rasvaa ja kasvattavat voimatasoja sekä lihasmassaa. Tunnit koostuvat taito- ja voimaharjoittelusta. Tunnit sopivat kaikille, sillä ne koostuvat harjoitteista, joita pystyy tekemään oman taitotason mukaisesti. Ohjaaja: Mikko Puhakka

Beast Cardio30 UUSI OHJELMOINTI!
Beast Cardio on helppo, hikinen ja tehokas puolituntinen, joka nostaa sykkeet ja kehittää kuntoa sekä peruskestävyyttä. Tunnilla käytetään painoja, välineitä ja harjoitellaan myös oman kehon hallintaa. Ohjaaja: Mikko Puhakka

Beast Circuit
Koko kehoa haastava treeni! Toiminnallinen kierto on monipuolinen tunti, joka kehittää lihaskestävyyttä, haastaa tasapainoa sekä parantaa lihasvoimaa. Tunnilla käytetään oman kehonpainon lisäksi mm kahvakuulia, kuntopalloja, käsipainoja ja tankoja.Tunti sopii kaikille, sillä ohjaaja antaa vaihtoehtoja liikkeisiin. Ohjaajat: Sini-Tuulia Aavio ja  Maiju Sulin

Beast Handstand UUTUUS!
Tuntikuvaus tulossa! Ohjaaja: Maiju Heikkinen

Beast Power30+30 UUSI OHJELMOINTI!
Power-tunnilla kehitetään ylä- ja alavartalon voimaa oikeaoppisesti ja turvallisesti. Kaikille sopivan tunnin aikana harjoitellaan monipuolisesti käyttäen omaa kehoa ja välineitä kuten kahvakuulia, levytankoja ja käsipainoja. Perusvoimaliikkeet tulevat tutuiksi ja voimatasot kohoavat kuin vuoret! Ohjaaja: Mikko Puhakka

Beast WOD UUSI OHJELMOINTI!
Beast WOD -tunneilla harjoitellaan ohjatusti oman kehon hallintaa ja tuntemista, mielen vahvistamista, liikkuvuutta ja voimaa, tekniikkaa ja hapenottokykyä. Tunti on jaettuna kolmeen osioon: alkulämmittelyyn, voimaharjoitukseen ja cardioon eli sykettä nostavaan osioon. Harjoittelussa huomioidaan turvalliset nostotekniikat ja käytetään monipuolisesti erilaisia välineitä levytangosta kahvakuulaan. Kaikille sopiva Foundation-tunti mahdollistaa erinomaisen siirtovaikutuksen arjen askareisiin ja urheilulajeihin.
Ohjaajat: Maiju Sulin ja Mikko Puhakka



SENIOREIDEN omat tunnit:

SENIORI TOIMINTA TULLAAN LISÄÄMÄÄN SYKSYN AIKANA, TIISTAI JA TORSTAI OVAT PÄIVIÄ JOHON PYRIMME TUNTEJA SAAMAAN LISÄÄ!
Löytyykö aktiivista senioreita, joka olisi kiinnostunut kehittämään senioreiden "päivätoimintaa" kanssamme? Ota yhteys Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen. niin kerron lisää!


SENIORIT Sulkapallo
Aina maanantaisin klo 11.00-12.00. Ei ohjausta, tolpat & verkko laitetaan itse paikoilleen. Varaa paikkasi ennakkoon osoitteessa www.avoinna24.fi Sisältyy eläkeläiskorttiin. Mikäli kysyntää niin lisäämme vuoroja.

SENIORIT Kiertoharjoittelu
Ma klo 10-11 1krs (Beast Strong)
Hikeä, tsemppiä ja sykettä tarjoilee seniori-ikäisille suunnattu kiertoharjoittelutunti. Tunnilla on vaihtelevia pisteitä, joilla harjoitetaan koko kehoa toimimaan tehokkaasti. Tunti parantaa lihaskuntoa, vahvistaa sydäntä, verenkiertoelimistöä sekä harjoittaa kehonhallintaa. Tunti sopii kaikille! Ohjaaja: Nina Möller

SENIORIT Teematunti
Ke klo 10-11 1krs (Beast Strong)
Teemat vaihtelevat tunneilla pääset kokeileemaan erillaisia lajeja. Teemasta ilmoitetaan aina etukäteen. Ohjaaja: Nina Möller

SENIORIT Kehonhuolto & Liikkuvuus
Pe klo 10-11 2krs (Ryhmäliikuntasali)
Kehon huoltaminen on tärkeää. Tunnilla vetreytetään ryhtiä, harjoitetaan syviä lihaksia, tasapainoa sekä liikkuvuutta. Loppuun rentoutus
Ohjaaja: Nina Möller